Foto: Wikimedia Commons /Sandwiches Vienna |
- Katrs mazais tirgotājs grib zināt, kas viņam ir jādara, lai varētu pārdot vairāk. Vairāk pārdosi, vairāk pelnīsi. Ir vairāki veidi kā var veiksmīgi tirgoties.
- Veiksmīgs mazais tirgotājs netirgo visu un visiem. Ne tuvu tam. Veiksmīgs mazais tirgotājs tirgo nišas produktus, piemēram, nevis visas iespējamās mēbeles, bet gan tikai speciālus krēslus ar krūti barojošām māmiņām. Mazais tirgotājs noskaidro kādas būs viņa pircējas vajadzības. Kad pircējas vajadzības ir noskaidrotas, tad tiek darīts viss, lai apkalpošana viņa veikalā būtu ideāla. Lai arī klientu ir mazāk, tomēr viņi pērk vairāk. Daudz vairāk.
- Ja tu savā veikalā tirgo kādas īpašas preces, piemēram, tikai ziemassvētku, Helovīnu vai Lieldienu, un tavs labākais mēnesis ir decembris, oktobris vai aprīlis, tad varbūt nav vērts saglabāt un maksāt par tirdzniecības telpām pārējos gada mēnešos. Tā vietā varbūt ir vērts atrast tirdzniecības telpas, kuras tu vari nomāt tikai vienu mēnesi. Tirgojies vienu mēnesi un tad tirdzniecības vietu slēdz līdz nākamā gada decembrim, oktobrim vai aprīlim.
- Izrādās šī sistēma strādā arī citās nozarēs. Piemēram, ja savā veikalā tirgo brīvdienu preces, tad varbūt veikalu var atvērt tikai tad, kad sākas brīvdienas. Ja savā veikalā tirgo tikai mājas piederumu preces, tad varbūt ir vērts to atvērt tikai tad un tur, kur līdzās norit intensīvi celtniecības darbi kādā jaunbūvē. Ja esi modes preču tirgotājs, tad varbūt ir vērts atvērt veikalu tikai tad, kad tirgo jaunu preču līniju. Un varbūt restorānu ir vērts atvērt tikai tad un tur, kur notiks liela vairāku dienu konference vai kāds cits liels pasākums.
- Ja pircējs iepērkoties pie mazā tirgotāja jūtas komfortabli un droši, tad viņš samaksās arī augstāku cenu par preci.
- Mazliet riskanti, bet savu veikalu var atvērt prom no lielajām iepirkšanās ielām, piemēram, kādā noliktavā vecas rūpnīcas teritorijā vai šķūnī ārpus pilsētas.
- Ja pārdod virtuves traukus un pannas, tad varbūt uzaicini klientus uz pasākumu, kurā viņi var izmēģināt šos traukus, paši tajos cepot un vārot. Par visiem produktiem protams maksā tu. Pircējam tas būs neaizmirstams pasākums. Un viņi pilnīgi noteikti kaut ko arī iegādāsies tavā veikalā.
- Var pārdot tikai produktus, bet var pārdot produktu kopa ar stāstu par to kā produkts ir radies un kas ir tā autors. Un varbūt pievienot arī autora fotogrāfiju. Tāds produkts pircēja acīs kļūst vērtīgāks.
- Tie ir tikai daži no ierosinājumiem. To kurš der tev ir jānoskaidro tev pašam.
- Informācija ir ņemta no raksta How Small Retailers Can Sell More Of Everything, kuras autors ir Mike Michalowicz un kas publicēts mājas lapā www.openforum.com.
! Nākamais raksts būs par Sāru Bleikliju un viņas ticību savai idejai.
2 komentāri:
Slēptais mārketings?
Nē tas nav slēptais mārketings. Raksts www.openforum.com man iepatikās, likās interesants, tāpēc par to rakstīju savā blogā. Atzīšos esmu slikta tulkotāja. Bet ceru, ka domu var saprast.
Ierakstīt komentāru