svētdiena, 2012. gada 11. marts

Jāreklamējas, bet trūkst naudas. Tevi izglābs radošums!

Foto: Wikimedia Commons   /Local coffee for local people ...

Pirms simts gadiem Henrijs Fords esot teicis - "kurš nereklamējas, mirst". Vēl viņš esot teicis - "ja man būtu trīs dolāri, tad divus no tiem es izdotu reklāmai".

Nav šaubu, ka reklāma palīdz virzīt produktu (pakalpojumu) tirgū un stiprina tā atpazīstamību. Liels uzņēmums savu produktu reklāmām tērē miljonus. Mazajam ir jāiztiek ar nelielu reklāmas budžetu vai jābūt ļoti radošam (pilna galva ar orģinālām idejām), ja naudas reklāmai vienkārši nav. 

Es tagad nesākšu atstāstīt no grāmatām izlasītās gudrības par reklamēšanos un kas ir jādara, ja trūkst naudas. Es labāk pastāstīšu, ko un kā darīju es, lai reklamētu un popularizētu savu blogu, neizdodot par to gandrīz ne santīma.

Sākot rakstīt savu blogu, pats svarīgākais man bija, lai to parādītu interneta meklētāja Google pirmajā lapā. Un pēc neilga laika tā arī bija, neskatoties uz to, ka blogs bija pavisam jauns un rakstu tajā bija vēl ļoti maz. Citu izskaidrojumu es tam nevaru atrast kā tikai to, ka Google patiešām savus produktus parāda pirmos. Te ir jāatgādina, ka Blogger ir Google īpašums.

Nākamais, ko es darīju sava bloga popularizēšanā? Es izvēlējos vienu no Latvijas interneta forumiem (tagad un turpmāk nevienu vārdā es nesaukšu) un piereģistrējos tajā. Pēc reģistrācijas es uzdevu jautājumu pārējiem foruma dalībniekiem un uzaicināju viņus uz diskusiju. Arī pati es aktīvi iesaistījos diskusijā. Atsaucība no foruma dalībniekiem bija vērā ņemama un mana bloga apmeklētāju skaits diezgan ievērojami pieauga. Tik labi  bloga apmeklējuma rezultāti iespējams bija tāpēc, ka reģistrējoties forumā es drīkstēju ierakstīt arī sava bloga interneta adresi. Ar vienu no foruma dalībniecēm es pat pāris nedēļas pēc tam sarakstījos, mēs apmainījāmies ar e - pasta vēstulēm un viņa man sniedza pāris vērtīgus padomus, kurus es ņēmu vērā turpmāk rakstot savu blogu. 

Pēc tam es nolēmu savu blogu reklamēt Latvijas vadošajā sludinājumu portālā. Samaksa par sludinājuma ievietošanu bija niecīga. Cilvēki pamanīja manu sludinājumu un apmeklēja manu blogu. Bet tik labs bloga apmeklējums šoreiz nebija, salīdzinājumā ar to kāds tas bija pēc diskusijas iepriekšminētajā forumā. 

Lai mans blogs kļūtu arvien populārāks, tad es izvēlējos vēl pāris sludinājumu portālus (mazpazīstamus, lai neteiktu, ka nepazīstamus), kuros sludinājumus varēja ievietot pa velti. Rezultāts bija nulle. Tikai par velti iztērēts laiks un sabojāts garstāvoklis. 

Tad kādu garāku laika sprīdi es par bloga reklamēšanās aktivitātēm nedomāju. Visu savu enerģiju un pūles es veltīju rakstiem un informācijai, ko publicēju savā blogā. Tomēr arī šajā laikā blogs tika apmeklēts. Citu dienu vairāk, bet citu dienu mazāk. Bija arī dienas, kad neviens tajā nebija ienācis. Ja blogu apmeklēja, tad vislielākā aktivitāte bija nedēļas pirmajās dienās, bet uz nedēļas beigām tā izsīka. 

Tajā dienā, kad man pašai likās, ka mans blogs ir pietiekami labs, lai to atrādītu plašākai publikai, es nolēmu tam  izveidot speciālu lapu vienā no Latvijas lielākajiem sociālajiem tīkliem. Kad lapa bija izveidota, bija pienākusi kārta blogu sociālajā tīklā reklamēt. Vispirms izmantoju visas bezmaksas iespējas, ko piedāvāja sociālais tīkls. Bet pēc tam izvēlējos trīs dienu reklāmas kampaņu. Kāds teiks, tad nu gan. Trīs dienas, kas tas vispār ir. Tomēr bezmaksas iespējas un maksas reklāmas kampaņa deva savus rezultātus. Bloga apmeklētāju skaits ļoti būtiski pieauga. 

Protams pēc reklāmas kampaņas sociālajā tīmeklī apmeklētāju skaits samazinājās. Tāpēc vajadzēja atkal domāt kā blogam piesaistīt uzmanību. Izmēģināju dažādos portālos pie rakstiem, kas bija tuvi mana bloga tēmai ierakstīt savu komentāru (ar savu vārdu, uzvārdu vai bloga interneta adresi). Šad tad kāds, kas bija izlasījis rakstu ar manu komentāru pie tā, ienāca arī manā blogā, bet tas bija diezgan reti (pat ļoti reti). 

Tāpēc es ķēros pie vēl radikālākām metodēm, lai reklamētu savu blogu. Un tā kādu laiku atpakaļ, divas nedēļas pēc kārtas agrās rīta stundās trijos Latvijas vadošajos ziņu portālos es izvēlējos trīs pašus jaunākos rakstus (pašus populārākos vai mana bloga tēmai vistuvākos) un komentāros ierakstīju nelielu reklāmas pantiņu, parakstoties ar savu vārdu, uzvārdu un norādot sava bloga nosaukumu (nejaukt ar interneta adresi). Bloga apmeklētāju skaits auga griezdamies. Reklāmas pantiņu ierakstīju arī reģionālajos ziņu portālos, bet rezultāti nebija nekādi īpašie. Protams viens no vadošajiem ziņu portāliem mani ierakstīja savā melnajā sarakstā un nu man ir liegtas komentēšanas iespējas tajā. 

Tomēr neņemot vērā visas nebūšanas, tad varu teikt, ka neliela reklāma (neuzbāzīga, pieklājīga un varbūt ne tik pārāk bieža, kā to darīju es) vadošajā ziņu portālā pie populārām ziņām ir pats labākais veids, kā uzrunāt lielu auditoriju, kļūt pamanāmam un neizdot par to ne santīma.                  


! Nākamais raksts par iespējām mazajam tirgotājam nopelnīt vairāk

           

4 komentāri:

Unknown teica...

Cityfinances ir finanšu konsultācijas uzņēmums, kas palīdz piesaistīt naudu mazajiem un vidējiem uzņēmumiem Latvijā, attīstot to uzņēmējdarbību. Vairāk šeit: www.cityfinances.lv

Unknown teica...

Labdien, dāmas un kungi Es esmu Christopher Durand. Attiecībā uz visiem jūsu naudas problēmas vai aizdevuma pieteikumu, es esmu risinājums.
Jums ir nepieciešams finansējums, īstermiņa vai ilgtermiņa aizdevumu, tikai viens uzticamus un adrese (christopher.durand15@gmail.com). Ar mūsu revolucionāro aizdevumu un vienkāršiem formulas, atrisināt visas jūsu finanšu rūpes tikai pēc 48 stundām. Tāpēc nevilcinieties sazināties ar mani, lai iegūtu vairāk informācijas: christopher.durand15@gmail.com

Maureen teica...

Attention! Attention!! Attention!!!,

Do you need an urgent financial credit ***? *Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts Six months after you get your Loan in your bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible ***then monthly payment *.Email : bdsfn.com@gmail.com

Name :
Country :
Phone number :
Amount Needed as Loan :
Purpose of Loan :
Have you applied for loan online before (yes or no)
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Mrs. Vasquez Reynolds

Maureen teica...

Attention! Attention!! Attention!!!,

Do you need an urgent financial credit ***? *Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts Six months after you get your Loan in your bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible ***then monthly payment *.Email : bdsfn.com@gmail.com

Name :
Country :
Phone number :
Amount Needed as Loan :
Purpose of Loan :
Have you applied for loan online before (yes or no)
Email : bdsfn.com@gmail.com
Emaill: anatiliatextileltd@gmail.com
Mrs. Vasquez Reynolds