Biznesa, mārketinga plāns, naudas plūsmas paraugs!

Foto: Wikimedia Commons / Looking Foxy



(2013. gada 14. Marts) Jaunajam uzņēmējam - Hipotēku bankas palīgmateriāls biznesa uzsākšanai.

  1. Par biznesa ideju un biznesa uzsākšanu.
  2. Ko labāk izvēlēties būt par Individuālo komersantu (IK) vai tomēr dibināt Sabiedrību ar ierobežotu atbildību (SIA).
  3. Kā reģistrēt IK un SIA.
  4. Cik būs jāmaksā, ja reģistrēs IK un cik jāmaksā, ja reģistrēs SIA. 
  5. Kādus nodokļus Latvijā maksā. Kas ir tiešie nodokļi un kas ir netiešie nodokļi.
  6. pareizi sastādīt biznesa plānu un naudas plūsmas pārskatu atbilstoši Hipotēkas bankas prasībām, ja tev būs nepieciešams Hipotēku bankas finansējums tavam biznesam. Naudas plūsmas pārskats parādīs, kur tavs uzņēmums iegūs naudu un par ko uzņēmums izdos naudu kādā noteikta laika posmā (piemēram, viena gada laikā).  




(2012. gada 12. Decembris)  Izmanto kā paraugu algu un naudas plūsmas plānošanas rīku.  

  • Swedbanka savā mājas lapā "Uzņēmējdarbības kompetences centrs. Mazo uzņēmēju atbalstam" ir nopublicējusi Algu un naudas plūsmas plānošanas rīku ko tu vari lejupielādēt savā datorā Excel formā un turpmāk kā paraugu izmantot sava uzņēmuma algu un naudas plūsmas aprēķiniem.



(2012. gada 19. Oktobris) Berta - palīgs savas interneta mājas lapas izveidošanā. 

  • Diviem latviešiem 2008. gada radās nepieciešamība pēc savas interneta mājas lapas, tāpēc tika radīta Berta, kas ir palīgs vienkāršas interneta mājas lapas izveidei. Arī latviešu draugi vēlējās sev tādu mājas lapu. tāpēc pie Bertas tika nolemts strādāt nopietni un ar to turpmāk pelnīt naudu.
  • Bertas veidotāji 2011. gadā ieguva grantu programmas "Atspēriens " finansējumu 6000 Ls apmērā.
  • Vairāk par Bertu mājas lapā www.berta.me, kā arī par cenām un mājas lapu veidiem Plans & Pricing. Tiek piedāvāts arī 30 dienu izmēģinājuma periods. 



(2012. gada 25. Jūnijs)  Pašizmaksa, biznesa plāns, finansējums, pārrunas - jauni informatīvi palīgmateriāli jaunajam uzņēmējam. 


  1. Kā aprēķināt pašizmaksu?
  2. Biznesa plāna saturs.
  3. Finansējuma iespējas biznesa uzsākšanā.
  4. Principiālu pārrunu pieci principi.


(2012. gada 31. Maijs)  Bezmaksas seminārs par interneta mārketinga rīku - Google AdWords.

  • Ja esi mazais vai vidējais uzņēmējs, kuru interesē tāds interneta mārketinga rīks, kā Google AdWords, tad apmeklē bezmaksas semināru, ko organizē Swedbank, bet semināra lektors būs SIA "Interinfo Latvijā" Google AdWords grupas speciālists.
  • Semināra norises laiks un vieta  - 2012. gada 12. jūnijā, Swedbank galvenajā birojā, Rīgā.  
  • Bezmaksas semināra tēmas:
  1. Interneta mārketinga tendences.
  2. Kas ir Google AdWords? Atslēgas vārdi. Klikšķi uz reklāmas. Maksa par klikšķi. Reklāmas izvietojums.
  3. Kā izvērtēt atdevi no reklāmas?    


(2012. gada 31. Maijs)  Vērtīgs blogs par Mārketingu, Reklāmu, PR un Medijiem.

  • Atradu manuprāt vērtīgu blogu, kurā vienuviet tiek rakstīts (ne teorija, bet ar piemēriem no mūsu Latvijas reālās dzīves) par Mārketingu, Reklāmu, PR (sabiedriskajām attiecībām) un Medijiem. Bloga mājas lapa ir http://marketingfans.blogspot.com.    


(2012. gada 18. Aprīlis)  Vērtīgs raksts, kas ir jāizlasa uzņēmējam.

  • Prom no zemu cenu stratēģijas ir vērtīgs raksts, kas ir jāizlasa uzņēmējam. Raksts publicēts interneta vietnē www.nekrize.lv. Raksta galvenā doma - nebūt lētam, bet būt atšķirīgam ar produktu, ar servisu vai ar biznesa modeli. Lai labāk saprastu, kas tiek domāts ar "atšķirīgu biznesa modeli", tad rakstā ir izklāstīts labs un viegli saprotams piemērs.   


(2012. gada 9. Aprīlis)  Seminārs - treniņš  Iegūsti zināšanas, kas var noderēt darbā ar klientiem. 

  • Ja vēlies iegūt zināšanas, kas tev turpmāk var noderēt darbā ar klientiem, tad piesakies semināram - treniņam, kas norisināsies 2012. gada 25. aprīlī, plkst. 13.00, Cēsīs, Pļavas ielā 5. Biznesa inkubatora Magnus semināru zālē, 2. stāvā.
  • Semināra dalības maksa 5 Ls. Semināru varēs vērot arī internetā.



(2012. gada 6. Aprīlis)  Kā uzņēmumam sākt darboties sociālajos tīklos?  
  • Jelgavas biznesa inkubatora mājas lapā ir publicēts raksts Sociālie mediji tavam biznesam, kurā raksta autors runā par tādiem uzņēmumam aktuāliem jautājumiem, kā:
  1. Kas ir sociālie tīkli.
  2. Kā uzņēmumam sākt darboties sociālajos tīklos.
  3. Kādu informāciju par savu uzņēmumu publicēt sociālajos tīklos.
  4. Kādas ir vistipiskākās uzņēmumu pieļautās kļūdas sociālajos tīklos. 


(2012. gada 6. Aprīlis)  Psiholoģiskie šķēršļi, kas traucē uzsākot savu biznesu.
  • Psiholoģiskie šķēršļi, kas traucē jaunajam uzņēmējam uzsākot savu biznesu:
  1. Bailes no kļūdām.
  2. Saskatīt tikai savas neveiksmes un nepamanīt sasniegumus.  
  3. Ja jaunais uzņēmējs par savu ideju nedeg.
  4. Pārstrādāšanās un izdegšana.
  5. Nenopietna attieksme pret uzņēmuma nākotnes plānošanu.
  6. Uzņēmēja neprasme uzticēties saviem darbiniekiem.
  7. Uzņēmēja neprasme slavēt un kritizēt savus darbiniekus.
  8. Jaunais uzņēmējs kautrējas lūgt padomu pieredzējušam uzņēmējam.


(2012. gada 3. Aprīlis)  Bezmaksas seminārs par riskiem uzņēmējdarbībā.  

  • Risks uzņēmējdarbībā t.i. iespēja uzņēmumam ciest zaudējumus. Ir riski, kurus uzņēmējs var paredzēt, aprēķināt un novērtēt, bet ir tādi riski, kurus ir grūti vai pat neiespējami paredzēt. 
  • Tāpēc, ja esi mazais vai topošais uzņēmējs un gribi uzzināt kā izvairīties no zaudējumiem vai pēc iespējas tos samazināt, tad apmeklē bezmaksas semināru "Biznesa riski un to vadība Jūsu uzņēmuma ilgtspējai", ko organizē Swedbank.
  • Seminārs norisināsies 2012. gada 12. aprīlī, plkst. 9.30 - 12.15, Rīgā, Swedbank galvenajā birojā, Balasta dambī 1a, 2. stāva konferenču zālē. Tiem, kas ieradīsies uz semināru ar savu auto, nodrošinās bezmaksas autostāvvietu.  
  • Lai varētu piedalīties seminārā, tad ir jāreģistrējas. Iegūt vairāk informācijas par semināru, kā arī reģistrēties semināram tu vari Uzņēmējdarbības kompetences centra mājas lapas sadaļā Semināri.     


(2012. gada 25. Marts)  Uzzini, kuram no pasaules leģendārajiem uzņēmējiem tu esi līdzīgs. 
  • Ja labi saproti krievu valodu un ja vēlies uzzināt, kuram no leģendārajiem pasaules uzņēmējiem tu esi līdzīgs, tad Tests, kas publicēts krievu www.forbes.ru ir domāts tieši tev.  


(2012. gada 12. Marts)  Kā LinkedIn var palīdzēt tavam biznesam?  

  • Viena no vērtīgākajām lietām, ko var dot interneta vietne www.linkedin.com tavam biznesa ir iespēja tev iestāties dažādās interešu grupās (it īpaši slēgtajās). Dalība grupā - tā ir jaunākā informācija, tās ir diskusijas un tā ir iespēja reklamēt savu uzņēmumu plašai auditorijai.  
  • Piemēram, es esmu iestājusies slēgtajā grupā "Textile, Apparel, Footwear and Fashion". Grupā ir 44 000 biedru. Katrs biedrs reizi mēnesī var reklamēt savu uzņēmumu.   

(2012. gada 12. Marts)  Biznesa plāns un visbiežāk tajā sastopamās kļūdas.


(2012. gada 22. Februāris)  Bezmaksas i - rokasgrāmata "Ceļvedis jaunajiem uzņēmējiem" sniedz praktiskus un viegli saprotamus  norādījumus, ar ko sākt un kā rīkoties, uzsākot savu biznesu.    


Jauno uzņēmēju centra mājas lapā ir publicēta i - rokasgrāmata Ceļvedis jaunajiem uzņēmējiem, ko ir izdevusi Rīgas Ekonomikas augstskola. Rokasgrāmata sniedz saprotamas atbildes uz daudziem jaunā uzņēmēja jautājumiem uzsākot savu biznesu. Rokasgrāmatā publicētā informācija noteikti atvieglos tava biznesa uzsākšanas procesu. Neliels rokasgrāmatas satura pārstāsts
  • "Sākotnējā biznesa plānošana". Vienkārši un saprotami ar piemēriem ir pastāstīts par svarīgākajiem biznesa plāna punktiem.
  • "Uzņēmējdarbības finansēšana". Par naudu biznesa uzsākšanai. Tikai sava vai aizņemta nauda - plusi un mīnusi.
  • "Uzņēmējdarbības formas". Saprotami pastāstīts par katru no uzņēmējdarbības formām (individuālā darba veicējs, pašnodarbinātais, Individuālais komersants, Sabiedrība ar ierobežotu atbildību u.c.) un sniegta informācija par kārtību kā reģistrēties Valsts ieņēmumu dienestā (VID) un Uzņēmumu reģistrā (UR). Ir dota arī tabula, kurā ir apkopota informācija par visām uzņēmējdarbības formām (cik lielam ir jābūt sākotnējam pamatkapitālam; kāda ir atbildība, ja kas noiet greizi; kur jāreģistrējas VID vai UR; cik reģistrācija tev izmaksās; dibinātāju skaits).
  • "Tirdzniecības noteikumi". Kad ir nepieciešamas licences un kas licences izsniedz. Kad jālieto kases aparāti, kādus kases aparātus drīkst lietot, kāda iestāde atbild par kases aparātiem un kādi likumi attiecas uz kases aparātu lietošanu. Par skaidras naudas darījumiem un par deklarāciju, kas jāiesniedz VID.  
  • "Ielu tirdzniecība". Par gadatirgiem, ko organizē sakarā ar kādiem svētkiem. Par ielu tirdzniecību jeb tirdzniecību speciālās vietās, ko nosaka pašvaldība. Par izbraukuma tirdzniecību jeb tirdzniecību masu pasākumos. Kas drīkst tirgoties un kam jāprasa atļauja.
  • "Darba drošības noteikumi". Par darba drošību un veselības nodrošināšanu saviem darbiniekiem.
  • "Sanitārie noteikumi". Par Veselības inspekciju un Pārtikas un veterināro dienestu, kas kontrolē uzņēmējus.    
  • "Kvalitātes standarti". Kādu labumu šie standarti dod uzņēmējam, ja tos ievēro.
  • "Par darbinieku pieņemšanu un atlaišanu". Par darbinieku meklēšanu, par kandidātu novērtēšanu un par pieņemšanu darbā. Cik uzņēmējam izmaksās "Patstāvīga darbinieka" pieņemšana. Kādi uzņēmējam ir ieguvumi, ja darbus veic "Pašnodarbinātā persona". Kādos gadījumos par darba izpildi tiek slēgts "Uzņēmuma līgums". Kas ir "Autorlīgums" un, kad to noslēdz. 
  • "Nodokļu sistēmas un likmes". Par ko Latvijas uzņēmējam ir jāmaksā nodokļi, kādi ir nodokļi, cik bieži ir jāmaksā nodokļi, cik lielas ir nodokļu likmes un kādi ir nodokļu atvieglojumi.  
  • "Biežāk lietotie termini". Grāmatvedības terminu saprotams izskaidrojums. Piemēram, kas ir kreditors, kas ir debitors, kas ir apgrozījums, kas ir bilance, kas ir bilances aktīvs un bilances pasīvs u.c. 
  • "Mazā uzņēmuma grāmatvedība". Par grāmatvedības kārtošanu vienkāršā un divkāršā ieraksta sistēmā.
  • "Par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju".  
  • "Kad un kā atskaitīties VID".
  • "Kā plānot saimniecisko darbību: biznesa plāns sev". Jau daudz detalizētāk par biznesa plānošanu - par produktu un pakalpojumu, par pircējiem, par, faktoriem kas ietekmē biznesu, par konkurentiem un par mārketinga plānu. Par finanšu plānošanu - uzņēmuma ienākumu plānošana, uzņēmuma izdevumu plānošana, pamatlīdzekļu nolietojuma aprēķins, peļņas un zaudējumu aprēķins, naudas plūsmas aprēķins, par finanšu koeficientu izmantošanu, lai novērtētu uzņēmuma panākumus. Par stratēģisko plānošanu - par misiju, vīziju un mērķiem.
  • "Rokasgrāmatas pielikumi". Saraksts ar detalizētu informāciju par iestādēm, kas izsniedz dažādas licences. Saraksts ar visiem noteikumiem, kas attiecas uz darba drošību. Darba līguma paraugs, Grāmatvedības pakalpojumu līguma paraugs, Uzņēmuma līguma paraugs, Autorlīguma paraugs, Ieņēmumu un izdevumu uzskaites žurnāla paraugs, Gada pārskata paraugs, Virsgrāmatas paraugs, Aizdevuma līguma starp sabiedrību un tās dibinātāju paraugs, Patapinājuma līguma paraugs, Sadarbības līguma paraugs u.c. dokumentu paraugi.        

      
(2012. gada 20. Februāris)  Jauns bezmaksas palīgs uzņēmējam "Uzņēmuma finanšu modelētājs".

  • SEB banka ir izstrādājusi "Uzņēmuma finanšu modelētāju". Kas tas ir un kā tas darbojas:
  1. "Uzņēmuma finanšu modelētājs" tā ir programma, kurā ievadot informāciju (piemēram, par jaunu bankas aizņēmumu, par papildus investīcijām uzņēmumā, par jaunu kārtību norēķinos ar uzņēmuma piegādātājiem utt.) var iegūt dažādus grafikus, kas sniegs atbildi uz uzņēmēja jautājumu, kā bankas finansējums ietekmēs mana uzņēmuma turpmāko naudas plūsmu (jeb ienākošās un izejošās naudas summas) un vai man tas kā uzņēmējam ir izdevīgi vai tieši pretēji pārāk riskanti. 
  2. Ar "Uzņēmuma finanšu modelētāju" var noteikt faktorus, kas visvairāk ietekmē uzņēmuma pozīcijas tirgū un kā mazināt dažādus riskus. 
  3. Ar "Uzņēmuma finanšu modelētāju" var noteikt kāda ir uzņēmuma patreizējā finansiālā situācija un var prognozēt kā uzņēmums attīstīsies nākotnē.   
  4. "Uzņēmuma finanšu modelētāju" var izmantot mazie vai vidējie uzņēmumi (SEB bankas esošie vai topošie klienti).
  5. Lai pieteiktos pakalpojumam, tad var doties uz kādu no tuvākajām SEB bankas filiālēm vai arī aizpildīt pieteikuma formu internetā, mājas lapas sadaļā Uzņēmuma finanšu modelētājs (lapas lejasdaļā klikšķini uz "Piesakies konsultācijai").   


(2012. gada 19. Janvāris)  Latvijas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem vēl ir iespēja pieteikties dalībai  mārketinga atbalsta programmā.      
  • Mārketinga atbalsta programma Latvijas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem ir Latvijas Biznesa kluba iniciatīva. Atbalsta programma -  tā ir nauda (ap 1000 Ls katru mēnesi) uzņēmuma reklāmām, mārketinga un sabiedrisko attiecību aktivitātēm vismaz sešu mēnešu garumā. Vienīgais līdzmaksājums no uzņēmuma puses ir par dalību programmā sākot no 123 Ls mēnesī. Kā norāda Latvijas Biznesa kluba projektu vadītāja Linda Upīte, tad vēl jaunus uzņēmumus pieņem.


(2012. gada 17. Janvāris)  Tu vari izmantot kā paraugu bankas Citadele mājas lapā nopublicēto bezmaksas biznesa plāna paraugu jaunam uzņēmumam un izveidot sava uzņēmuma biznesa plānu..

Tu vari izmantot kā paraugu bankas Citadele mājas lapā nopublicēto Biznesa plāna paraugu jaunam uzņēmumam un izveidot sava uzņēmuma biznesa plānu. Biznesa plāna paraugs izskatās tīri labi un jautājumi uz kuriem tev ir jāatrod atbildes ir noformulēti diezgan sakarīgi un saprotami. Pie dažiem jautājumiem ir pat dotas norādes, kur meklēt atbildes. Un tā, neliels biznesa plāna satura pārstāsts:
    • Vispirms jāsniedz vispārēja informācija par uzņēmumu. Pa punktiem ir uzskaitīts kādu tieši informācija ir jāsniedz. Jāsniedz informācija par uzņēmuma vadību un atkal pa punktiem uzskaitīts, kāda informācija tieši ir jāsniedz. 
    • Jāsniedz atbildes uz jautājumiem par nozari, kurā tavs uzņēmums nolēmis darboties, izmantojot datus no Latvijas oficiālās statistikas:
    1. Nozarē kopumā saražotās produkcijas vai sniegto pakalpojumu daudzums pēdējo 3 - 5 gadu laikā.
    2. Kādas ir nozares tendences, cikliskums un svārstības. 
    3. Nozares attīstības perspektīvas, proti, kādas būs saražotās produkcijas vai sniegto pakalpojumu apjoma prognozes turpmākajiem 3 - 5 gadiem.
    • Jāsalīdzina uzņēmuma paredzamais ražošanas (pakalpojumu) apjoms salīdzinājumā ar nozares rādītājiem. Jāsniedz informācija par sava produkta (pakalpojuma) kvalitāti, īpašībām, prognozējamo cenu, izplatīšanas veidiem, apkalpošanu, reklāmu. Jāsniedz informācija par izejvielām un materiāliem. Jāsniedz informācija par izejvielu un materiālu piegādātājiem.
    • Tev ir jāuzraksta mārketinga plāns, kas ir biznesa plāna sastāvdaļa:
    1. Sava produkta (pakalpojuma) būtiskākā noieta tirgus raksturojums (tas būs vietējais tirgus vai ārvalstu tirgus; vai produkta patērētāji būs iedzīvotāji vai citi uzņēmumi; informācija par konkrētā produkta patēriņu gadā vai mēnesī pēdējo piecu gadu laikā; tirgus apjoma prognoze turpmākajiem 3 - 5 gadiem).
    2. Prognozēt tirgus daļu, kuru ieņems uzņēmums un analizēt faktorus, kas nosaka uzņēmuma konkurētspēju, piemēram, konkurētspējīga cena, produkta kvalitāte, produkta unikalitāte, apkalpošana, atrašanās vieta un vai produkts ieņems specifisku nišu.
    3. Kas būs uzņēmuma klienti, to lielums un daudzums.
    4. Iespējamie būtiskākie konkurenti, to tirgus daļa un attīstības prognozes.
    5. Kāda būs tava uzņēmuma preču attīstība, cenu politika, atrašanās vieta, tirdzniecības veicināšana, preču izplatīšana un reklāma.                                   
        • Kādas iekārtas un aprīkojums būs nepieciešams. Kādas tehnoloģijas, darbaspēks un izejvielas būs nepieciešamas. Kādi finanšu resursi būs nepieciešami un to iegūšanas veidi.
        • Uzņēmuma finansiālās darbības prognoze turpmākajiem 3 - 5 gadiem:
        1. Ieņēmumu plāns (daudzums * cena).
        2. Peļņas un zaudējuma aprēķins.
        3. Bilance.
        4. Naudas plūsmas pārskats.
        5. Kredīta atmaksas grafiks un tā atmaksas avoti.    
        • Galveno risku uzskaitījums un raksturojums. Pasākumi risku ietekmes ierobežošanai vai mazināšanai.    


        (2012. gada 12. Janvāris)  Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) bezmaksas video un prezentācijas uzņēmējiem par mārketinga jautājumiem.
        1. Video no eksporta prasmju semināriem (tirgus izpēte un eksporta stratēģija; produktu mārketings un sadarbības veidošana; finanses un loģistika).
        2. Video no semināra "WEB mārketings - Kā pārdot vairāk?".
        3. Video no semināra "Uzņēmuma mārketings digitālajā laikmetā".
        4. Video par dizaina lomu uzņēmējdarbībā.
        5. Video no semināra "Seši soļi līdz veiksmīgam zīmolam".
        6. Video no semināra "E - komercija priekšrocība vai nepieciešamība 21. gs. globālās ekonomikas apstākļos?".
             

        (2012. gada 12. Janvāris)  Google oficiālais emuārs (blogs) latviešu valodā par Latvijas uzņēmumu reklamēšanās iespējām Googlē.  
        • Laipni lūgts Google AdWords Latvijas emuārā! - tāds ir virsraksts pirmajam rakstam Google oficiālajā AdWords emuārā latviešu valodā.
        • Izmantojot Google AdWords uzņēmumam ir iespējams reklamēties, proti, veidot reklāmas kampaņas Googlē. 
        • Reklamēšanās iespējas ir pieejamas gan individuālajiem komersantiem, gan maziem uzņēmumiem, gan vidējiem uzņēmumiem, gan lieliem starptautiskiem uzņēmumiem. 
        • Piemēram, ja esi tikko sācis reklamēties ar Google AdWords, tad šī rakstu sērija AdWords iesācējiem šajā emuārā ir domāta tieši tev.         

        (2011. gada 27. Decembris)  Biznesa plānu un naudas plūsmas plānu paraugi angļu valodā.

        • Arī ASV tiek sniegts atbalsts cilvēkiem, kas vēlas uzsākt savu mazo biznesu. Atbalstu sniedz SCORE, kas ir bezpeļņas organizācija. Tu vari jautāt un kāds man no tā labums, jo es dzīvoju Latvijā un nevis ASV? Labums ir tāds, ka SCORE izveidotajā mājas lapas www.score.org sadaļā Templates & Tools ir informācija, ko tu vari izmantot savā labā (tiesa visa informācija ir angļu valodā)
        1. Ir dota biznesa plānu un naudas plūsmas (kā arī citu finanšu pārskatu) veidņu galerija - Business Plans & Financial Statements Template Gallery.


        (2011. gada 27. Decembris)  Grāmatas, par mārketingu un lietišķo saraksti. Tās tev var noderēt!



        (2011. gada 26. Decembris)  Blogs ir lielisks mārketinga instruments, kas var piesaistīt apmeklētājus tavam biznesam.
        1. Piemēram, tev ir mazais bizness. Un tu esi nolēmis rakstīt blogu. Tavs blogs var būt lielisks mārketinga instruments ar ko tu vari piesaistīt apmeklētājus savam biznesam. Tāpēc izlasi rakstu Three Posts to Avoid on Your Small Business Blog, kurā tiek rakstīts par lietām, kam nevajadzētu būt tavā blogā. Tātad tavā blogā nevajadzētu būt negatīvai informācijai par tava biznesa konkurentiem, kā arī pārāk daudz personiskas informācijas, kas var apdraudēt tevi un tava biznesa drošību.
        2. Piemēram, rakstā Your Blog is a Supermarket and Your Readers are Your Shoppers: How to Keep Them Full and Happy tavs blogs, ko tu raksti tiek salīdzināts ar supermārketu, kurā ir noteiktas lietas jeb tava bloga raksti. Un tu gribi, lai šīs lietas jeb rakstus cilvēki lietotu. Un tu gribi palīdzēt viņiem atrast to, ko viņi vēlas, kā arī, lai viņiem ir laba pieredze un, lai viņi atgriežas tavā blogā. Un tu gribi, lai tava bloga apmeklētāji citiem stāsta labu par tavu blogu. Un šajā rakstā tiek doti padomi, kas tev būtu jādara:     
        • Bloga nosaukumam ir jābūt tādam, lai lasītājs uzreiz saprot par, ko blogā ies runa.
        • Bloga sānu malās ievietot informāciju, kas bloga lasītājam ir patiešām nepieciešama un vērtīga. Lai gar malām nav kaut kas, kas tikai novērš uzmanību un liek bloga lasītājam pamest tavu blogu.
        • Bloga nodaļu nosaukumiem ir jābūt tādiem, lai bloga lasītājs uzreiz saprot par ko būs raksti katrā nodaļā.
        • Savā blogā tev ir jāievieto informācija par to, kā bloga lasītājs var ar tevi sazināties. Tāda informācija rada uzticību tavam blogam.  
        • Bloga lejasdaļā zem katra sava raksta ievieto saites uz citiem saviem pēc tēmas līdzīgiem rakstiem, lai bloga lasītāju noturētu pēc iespējas ilgāk savā blogā.  


        (2011. gada 22. Decembris)  Uzzini, kā rakstīt preses relīzes un vai ir vērts rīkot preses konferenci. Tas var palīdzēt tava uzņēmuma mārketinga aktivitātēm!

        1. Praktiski Ieteikumi kā rakstīt preses relīzi. Preses relīze ir informācija masu medijiem par būtiskiem uzņēmuma vai organizācijas jaunumiem. 
        2. Praktiski ieteikumi rakstā Preses konference: rīkot vai tomēr nē. Preses konferenci rīko, lai paziņotu sabiedrībai aktuālus jaunumus vai komentētu svarīgus notikumus, kas saistīti ar uzņēmumu.
        3. Iespēja Pārbaudīt savas PR prasmes, proti, vai proti rakstīt preses relīzi (pārbaude kā spēle) un vai proti komunicēt ar medijiem (pārbaude kā tests). 


        (2011. gada 19. Decembris)  "Google Ieskats meklēšanā" un "Google DoubleClick Ad Planner" un "TNS Latvia pētījumi" palīdzēs tava uzņēmuma mārketinga aktivitātēm!

        • Izmanto Google rīku -  DoubleClick Ad Planner. Kā šis Google rīks darbojas? Piemēram, tu gribi zināt vai ir vērts tev savu uzņēmumu reklamēt interneta vietnē www.ss.lv? Tad ierakstot vietnes DoubleClick Ad Planner lodziņā "View a site listing" adresi "www.ss.lv" tu vari uzzināt kāds ir šis mājas lapas apmeklētāju skaits, cik ilgu laiku apmeklētāji pavada šajā vietnē utt. Apskaties Site Profile jeb rezultātus, kas tika iegūti par vietni www.ss.lv. 
        • Izmanto sava uzņēmuma labā pētījumu centra TNS Latvia bezmaksas publikācijas par dažādiem pētījumiem. Pētījumu diapazons ir gana plašs, piemēram, patērētāju vajadzību izpēte, dažādu zīmolu atpazīstamības pētījumi, produktu testi, mediju (TV, radio, prese, internets) auditorijas pētījumi utt. Kur TNS Latvia mājas lapā atrast bezmaksas pētījumu rezultātus:
        1. Paši jaunākie pētījumi sadaļā Sākums.
        2. Pārējie pētījumi sadaļā Ziņu arhīvs.
        3. Un vēl pētījumu sadaļā Tavs neredzamais sabiedrotais 30, bet pārējos "Tavs neredzamais sabiedrotais" numurus meklēt interneta vietnes labajā pusē.      

        (2011. gada 16. Decembris)  Kas ir mārketinga stratēģija un mārketinga plāns?

        • SVID analīze (SVID analīzes piemērs) palīdz noskaidrot tava uzņēmuma stiprās un vājās puses salīdzinājumā ar taviem konkurentiem. "Mārketinga stratēģijas" un "Mārketinga plāna" pamatā ir SVID analīzes rezultāti:
        1. Tāpēc tava uzņēmuma "Mārketinga stratēģija" ir vērsta uz uzņēmuma stipro pušu nostiprināšanu, kā arī   izceļot stiprās puses, kad tu uzrunā savus klientus. Var teikt arī gudrāk, ka tu nospraud konkrētu mērķi, ko gribi pēc kāda laika sasniegt.
        2. Tava uzņēmuma "Mārketinga stratēģija" ir vērsta uz uzņēmuma vājo pušu neitralizēšanu un uzlabošanu, kā arī izceļot uzlabojumus, kad tu uzrunā savus klientus. Var teikt arī gudrāk, ka tu nospraud konkrētu mērķi, ko gribi pēc kāda laika sasniegt.
        3. Tava uzņēmuma "Mārketinga plāns" ir konkrētas aktivitātes un uzdevumi, ko tu veic noteiktā laika periodā un secībā, lai nostiprinātu sava uzņēmuma stiprās puses un neitralizētu un uzlabotu vājās puses. Var teikt arī gudrāk, ka tu veic konkrētas aktivitātes un uzdevumus, lai sasniegtu savus nospraustos mērķus. 
        4. Savukārt tava uzņēmuma stipro pušu nostiprināšanu un vājo pušu neitralizēšanu tev palīdz īstenot tirgus izpēte. Tirgus izpēte ļauj tev saprast tava uzņēmuma pozīcijas tajā tirgū un nozarē, kurā vēlies darboties. Tirgus izpēte tev sniedz arī idejas tava uzņēmuma nākotnes attīstībai. 
        5. Aktivitātes, kas palīdz uzņēmumam pārdot vairāk ir reklāma, pārdošanas veicināšana, sabiedriskās attiecības, tiešā pārdošana un tiešais mārketings. 
        6. Savā rakstā es izmantoju informāciju, kas ir pieejama mājas lapas www.biznesaideja.lv sadaļā Mārketings.              


        (2011. gada 29. Oktobris)  Bezmaksas biznesa plāna paraugs jaunajam uzņēmējam, kuru aizpildot tu vari iegūt sava uzņēmuma biznesa plānu. 
        • Jauno uzņēmēju centra mājas lapā ir bezmaksas biznesa plāna paraugs (skaties: Izveido savu biznesa plānu), kuru aizpildot tu vari iegūt sava uzņēmuma biznesa plānu. Lai varētu uzrakstīt šo biznesa plāna, tad tev ir jāzina atbildes uz šādiem jautājumiem (pie katra jautājuma biznesa plāna paraugā ir dots neliels paskaidrojums, lai tu vari saprast, kādas atbildes sniegt utt.):
        1. Kāda ir tava biznesa ideja, jeb kādus produktus vai pakalpojumus tavs uzņēmums piedāvās?
        2. Kādā nozarē darbosies tavs uzņēmums? 
        3. Kādas ir tavas zināšanas par nozari, kurā vēlies strādāt?
        4. Kāda ir tava iegūtā izglītība?
        5. Cik daudz savas naudas esi gatavs ieguldīt uzņēmumā?
        6. Kādas ir tās nozares, kurā vēlies darboties, attīstības perspektīvas tuvākajos gados?
        7. Kas ir tavi potenciālie klienti, proti, tie, kas pirks tavu produktu vai pakalpojumu?
        8. Kādus pasākumus plāno veikt, lai iekarotu tirgu un piesaistītu klientus? Tāpēc ir jāuzraksta vienkāršs mārketinga plāns pirmajam uzņēmuma darbības gadam.
        9. Kāda būs tava uzņēmuma forma - Sabiedrība ar ierobežotu atbildību (SIA), Individuālais komersants (IK) vai fiziska persona, kas reģistrējusies Valsts ieņēmumu dienestā (VID) kā saimnieciskās darbības veicēja. Vairāk par uzņēmuma formām lasi arī manā rakstā: Sarežģītie nodokļu likumi jeb zini, ko valsts grib no tevis!  
        10. Kāda būs tava produkta vai pakalpojuma cena?. Vairāk par cenas noteikšanu lasi arī manā rakstā: Ja zini, kā pareizi noteikt cenu un mazināt riskus, tad tu pelni naudu!  
        11. Kādas būs tava uzņēmuma finanses, proti, vai produkts (pakalpojums), ko piedāvāsi saviem klientiem maz dos tev peļņu. 
        12. Kāda ir tava uzņēmuma SVID analīze jeb uzņēmuma stipro un vājo pušu analīze. Savukārt, lai tev rastos priekšstats, kas tas SVID tāds ir, tad ieskatam vari izpētīt veselības centrā "Karstās adatas" jau veikto SVID analīzi.  

        (2011. gada 29. Oktobris)  Kādam ir jāizskatās biznesa plānam, ko grib redzēt bankā? 
        • Kādam ir jāizskatās biznesa plānam, ko grib redzēt bankā, ir atrodams SEB bankas mājas lapas sadaļā Ceļvedis biznesa iesācējam!. Lapas labajā pusē zem nosaukuma "Rīki" ir "Biznesa plāna paraugs".  



        (2011. gada 29. Oktobris)  Bezmaksas mārketinga plāna paraugs.


        (2011. gada 29. Oktobris)  Bezmaksas naudas plūsmas paraugs.
        • Naudas plūsma atspoguļo uzņēmumā ienākošās un izejošās naudas summas.
        • ALTUM ir Hipotēku bankas struktūrvienība un tā piedāvā tev bez maksas izmantot Palīgmateriālu biznesa uzsākšanai un Naudas plūsmas paraugu. "Naudas plūsmas parauga" sagataves (uzņēmuma darbības pirmajam un otrajam gadam) ir izveidotas Excel tabulu formā. Šajās tabulās viss jau ir dots un tev tikai ir jāievada sava uzņēmuma dati par ienākošajām un izejošajām naudas summām un jāveic nepieciešamie aprēķini. Tieši tādēļ šis naudas plūsmas paraugs ir tik vērtīgs, ka tas ir izveidots tā, ka tu to uzreiz jau vari izmantot un lietot savā uzņēmumā.  


        (2011. gada 22. Oktobris)  Bezmaksas rokasgrāmata internetā par interneta mājas lapas noformēšanu.



          

        5 komentāri:

        Unknown teica...

        Kredīts uzņēmumiem tālākai attīstībai un izaugsmei kopā ar Cityfinances http://www.cityfinances.lv/lv/kredits-uznemumiem/

        fabrice teica...


        Aizdevuma piedāvājums starp īpaši
        Sir, Madam, beidzot lauzt strupceļu, kas izraisīja
        bankām, jums ir Jūsu problēmu risinājums. Es esmu
        Konkrēti, es piešķirt aizdevumus ar īstermiņa un ilgtermiņa no
        € 2000 līdz € 800,000 ar atmaksas termiņu ļoti ļoti
        pieejama jūsu kredīta vajadzībām, lūdzu, sazinieties ar mani, thank you. e-pasts:
        fabriceauriol4@gmail.com

        Atrs aizdevuma piedavajums saviem projektiem teica...

        Jus esat ieredni, zemnieki, mazie uznemumi, amatnieki vai jebkura veida personas, un jums ir nepieciešams aizdevums, lai apvienotu paradus vai lai palidzetu jusu uznemumiem atgriezties cela, vai atsaktu lielako dalu no jusu uznemumu bažam.
        Mes palidzam cilvekiem, kam ir finansialas grutibas, kuriem vajadzigs atbalsts saviem projektiem, vai lai vini varetu atmaksat savus paradus un sakt ar labu pamatu. Neatkarigi no summas. Šeit mes varam jums palidzet
        - finanšu aizdevums
        - Nekustama ipašuma aizdevumi
        - Ieguldijumu aizdevums
        - Automobilu aizdevums
        - Konsolidacijas parads
        - kredita atpirkšana
        - personigie krediti
        - skolas aizdevums
        e-pasts:servicepeakgroup@hotmail.com

        Edgars teica...

        Cityfinances palīdzēs tavam biznesam attīstīties https://www.cityfinances.lv/par-mums/

        Anonymous teica...

        Laba diena katram! Es vēlos izmantot šo mediju, lai pastāstītu jums par godīgu aizdevuma uzņēmumu, kas man palīdzēja saņemt komerciālu aizdevumu ar saprotamiem noteikumiem. viņi piedāvā visu veidu aizdevumus.
        Saziņas e-pasts: lapofunding960@gmail.com
        Whatsapp +447300508785