sestdiena, 2012. gada 3. marts

Kas ir "Dropshippings" un vai ar to var pelnīt?


Foto: Wikimedia Commons / Waldschafe

Angliski saka Dropshipping, bet latviski Tiešā piegāde. Tiešā piegāde, tas ir īpašs uzņēmējdarbības veids, kad ar ražotāja preču pārdošanu jeb realizāciju nodarbojas starpnieks (angl. Dropshipper).

Kas gan tur ir tik īpašs tajā tiešajā piegādē? Un kāpēc ap to ir tik lielas kaislības? Kāpēc vieni to slavē, bet citi peļ, sakot, ka tā ir tikai krāpšanās un naudas izmānīšana no lētticīgajiem, kas grib pelnīt neko savā biznesā sākumā neieguldot. Tad kā īsti tur ir? Kā notiek šī tiešā piegāde? 

Tagad neliels tiešās piegādes apraksts jeb kā tam vajadzētu būt, ja viss šajā dzīvē būtu ideāli: 
  • Piemēram, tādā un tādā pilsētā, tādā un tādā valstī ir kāds liels vai tomēr ne tik liels uzņēmums, kas ražo kādas noteiktas preces, piemēram, sieviešu apakšveļu, rotas lietas, somas, galda lampas bet varbūt mēbeles. Preces var būt visdažādākās.
  • Uzņēmums ar tālāku savu saražoto preču realizāciju nenodarbojas, bet to uztic izdarīt savam sadarbības partnerim (jeb starpniekam).
  • Kā starpnieks tālāk realizē (jeb pārdod) uzņēmuma preces:
  1. Starpnieks izveido interneta veikalu, kurā ievieto preču fotogrāfijas, to cenas un preču piegādes noteikumus un tikai, jo fiziski viņam šo preču nav. Visas preces, ko starpnieks tirgo savā interneta veikalā atrodas uzņēmuma, kas  ražo preces, noliktavā. 
  2. Lai piesaistītu potenciālo klientu uzmanību savām precēm, tad starpnieks nodarbojas ar dažādām mārketinga aktivitātēm, piemēram, reklāma un reklāmraksti internetā, presē utt.
  3. Ja pircējs izvēlas kādu preci no starpnieka interneta veikala, tad starpnieks noformē pasūtījumu un saņem naudu par pārdoto preci.  
  4. Tālāk visu informāciju par pasūtījumu, kā arī saņemto naudu par pārdoto preci starpnieks nodod uzņēmumam, kas ražo preces.
  5. Tagad uzņēmums, kas ražo preces visas rūpes par preces nosūtīšanu uzņemas uz sevi, proti prece par kuru ir samaksāts pa tiešo tiek nogādāta tās pircējam. Pircējs domā, ka preces nāk no starpnieka, jo uz preces ir visa informācija par starpnieku un nevis par preču ražotāju.
  6. Starpnieka peļņa veidojas kā starpība starp ražotāja cenu un cenu par kādu viņš preci pārdod tālāk pircējam.
  • Starpnieka ieguvumi no šāda biznesa:
  1. Nav jāizdod nauda par preču iegādi no ražotāja, līdz ar to nav nepieciešama noliktava, kurā uzglabāt preces. Un tie jau ir būtiski finansiāli ieguvumi
  2. Visas rūpes par preču nosūtīšanu pircējam uzņemas ražotājs.
  3. Starpnieks var sadarboties vienlaicīgi ar vairākiem ražotājiem, lai dažādotu savu pārdodamo preču sortimentu. Tādā veidā palielinot savu iespējamo peļņu
  • Riski ar ko var saskarties starpnieks:
  1. Ražotājam var nebūt tieši tā prece, ko vajag pircējam. Līdz ar to pircējam ir jāgaida un viņš ir neapmierināts, jo nauda ir samaksāta, bet preces nav. Visas pircēja dusmas tiek raidītas starpnieka virzienā, jo par tāda ražotāja eksistenci viņš nemaz nezin. 
  2. Var rasties problēmas preču piegādes brīdī, piemēram, muitā. Bet šīs problēmas būs jārisina starpniekam. 
  3. Pircējam prece var nepatikt un viņš to grib sūtīt atpakaļ. Nauda par samaksāto preci viņam ir jāatdod.  

Teikšu godīgi, tad arī es kādu brīdi atpakaļ apsvēru šāda biznesa iespējas. Tāpēc tā intensīvi meklēju atbildes uz jautājumiem, kas ir saistīti ar šī biznesa riskiem, jo riski manuprāt ir diezgan nopietni. Tu vari sabojāt gan savu reputāciju (pasludinās tevi par krāpnieci), gan iekulties pamatīgās finansiālās problēmās.        
     
Kādu informāciju es ieguvu savos meklējumos:
  • Pirmkārt es nevienu ražotāju neatradu, kas piedāvātu šādu sadarbību. Ja godīgi, tad vienu veļas ražotāju atradu gan, bet tas uz maniem e - pastiem neatbildēja. Varbūt negribēja sadarboties, bet varbūt viņi ar tiešās piegādes biznesu vienkārši vairs nenodarbojās. Visdrīzāk ka  tā, jo viņu mājas lapa, kurā šī biznesa iespējas bija aprakstītas izskatījās tāda galīgi novārtā pamesta.  
  • Otrkārt es atradu starpniekus, kam bija it kā šo ražotāju adreses, bet vispirms viņi gribēja, lai tu viņiem par saraksta iegūšanu samaksā. Manī šie starpnieki uzticību neviesa, tāpēc par viņu iespējamajiem sarakstiem nemācēšu neko tuvāk pastāstīt.  
  • Treškārt es atradu vairumtirgotājus, kas piedāvā šādu starpniecības sadarbību. Tie ir vairumtirgotāji, kas radīja uzticību. Informāciju par vairumtirgotājiem, kas piedāvā tiešās piegādes iespējas es ieguvu mājas lapas www.wholesalepages.co.uk sadaļā Dropshipping - UK Dropshippers. Tikai ir viens, bet, lai šo informāciju tagad iegūtu, tad ir jāpērk sešu mēnešu abonements, kas maksā 14,99 GBP. Agrāk tā nebija. Visu informāciju varēja dabūt par velti. 

  • Vairumtirgotāju adreses, kas piedāvā tiešās piegādes (tikai atceries, ka tev pašam ir jāizlemj kam uzticēties un kam nē): 
  1. Bērnu preču un apģērbu vairumtirgotājs angelwholesale.co.uk un viņa speciāli izveidotā mājas lapa www.dropshipkids.co.uk/ par tiešo piegāžu iespējām (jāmaksā dalības maksa).
  2. Slavenu zīmolu vairumtirgotājs www.brandsdistribution.com/ un viņa speciāli izveidotā mājas lapas sadaļa Dropshipping (tas maksā 400 EUR mēnesī).   

    2 komentāri:

    DSA teica...

    Esam izeidojuši apmācību un sitēmu kas minētos riskus novērš par 99%, kā arī apmācība pieejama latviešu valodā.

    DSA teica...

    Saite uz apmācībām: http://learn.dropshipadmin.com