Foto: Wikimedia Commons / Ballerinas |
Arvien vairāk un vairāk tirgotāju novērtē interneta veikala priekšrocības. Savukārt pircējam pats svarīgākais, lai maksāšana internetā būtu droša.
Tāpēc PayPal maksājumu sistēma ir laba izvēle tavam interneta veikalam. PayPal, tas ir drošs un vienkāršs veids kā pircējam ir iespējams norēķināties par pirkumu interneta veikalā. PayPal ir sistēma, kas neatklāj tirgotājam pircēja kredītkartes numuru vai bankas konta numuru, kā arī kuras bankas klients pircējs ir. PayPal sistēmas izveidotāji sadarbojas ar tiesībsargājošajām iestādēm, palīdzot izsekot un aizturēt tos, kas zog finanšu informāciju internetā, kā arī, lai slēgtu krāpnieciskas mājas lapas.
Kā PayPal palīdz pircējam, ja viņam rodas problēmas ar tirgotāju? PayPal palīdz, ja pircējs nav saņēmis preci par kuru ir samaksājis izmantojot PayPal norēķinu sistēmu, vai prece, ko ir saņēmis galīgi neatbilst aprakstam (piemēram, grāmatas vietā saņēma DVD disku, trīs lietu vietā saņēma divas, preces aprakstā nebija visa informācija par preces funkcijām, autentiskas preces vietā saņēma preci, kas nav autentiska utt.), tad PayPal palīdzēs pircējam atgūt par preci samaksāto naudu:
PayPal ieteikumi tirgotājam, kā sevi aizsargāt strīda procesā ar pircēju:
Kā banka palīdz pircējam, ja viņam rodas problēmas iepērkoties ar karti interneta veikalā? Pircējs var doties uz savu banku, kas viņam izsniegusi karti un iesniegt tur pretenziju ar lūgumu atcelt maksājumu, ja nav saņemta prece, ja saņemta bojāta prece, ja saņemta prece, kas neatbilst aprakstam, ja ir nozagta karte un ar to ir veikti pirkumi. Piemēram, DNB bankas mājas lapas sadaļā Droša norēķinu karšu lietošana ir teikts, ka:
Tāpēc PayPal maksājumu sistēma ir laba izvēle tavam interneta veikalam. PayPal, tas ir drošs un vienkāršs veids kā pircējam ir iespējams norēķināties par pirkumu interneta veikalā. PayPal ir sistēma, kas neatklāj tirgotājam pircēja kredītkartes numuru vai bankas konta numuru, kā arī kuras bankas klients pircējs ir. PayPal sistēmas izveidotāji sadarbojas ar tiesībsargājošajām iestādēm, palīdzot izsekot un aizturēt tos, kas zog finanšu informāciju internetā, kā arī, lai slēgtu krāpnieciskas mājas lapas.
Kā PayPal palīdz pircējam, ja viņam rodas problēmas ar tirgotāju? PayPal palīdz, ja pircējs nav saņēmis preci par kuru ir samaksājis izmantojot PayPal norēķinu sistēmu, vai prece, ko ir saņēmis galīgi neatbilst aprakstam (piemēram, grāmatas vietā saņēma DVD disku, trīs lietu vietā saņēma divas, preces aprakstā nebija visa informācija par preces funkcijām, autentiskas preces vietā saņēma preci, kas nav autentiska utt.), tad PayPal palīdzēs pircējam atgūt par preci samaksāto naudu:
- Lai pircējs atgūtu savu naudu, tad 45 dienu laikā no tās dienas, kad ir veikts pirkums viņam ir jādodas uz PayPal mājas lapas sadaļu Resolution Centre un jāreģistrējas tur, lai varētu uzsākt strīda procesu.
- Pēc tam pircējam vēlreiz jāmēģina runāt ar tirgotāju, bet, ja nekas neizdodas, tad ir jāiesniedz pretenzija 20 dienu laikā no tās dienas, kad ir uzsākts strīda process. Pretenziju jāiesniedz tajā pašā Resolution Centre.
- PayPal izskatīs pircēja pretenziju un pieņems lēmumu. Ja lēmums būs pircējam labvēlīgs, tad viņš saņems savu naudu atpakaļ.
- Tomēr, ja tirgotājs atrodas tālu, tad preces piegāde var aizņemt ilgāku laiku. Tāpēc pirms pretenzijas iesniegšanas pircējam jāpārliecinās vai ir pagājis pietiekami daudz laika, lai uzskatītu, ka preci man jau vajadzēja saņemt.
- Pretenzijas pircējs nevar iesniegt par iegādātiem transportlīdzekļiem, licencēm, aviobiļetēm, nekustamo īpašumu un uzņēmumu, ko ir nopircis.
PayPal ieteikumi tirgotājam, kā sevi aizsargāt strīda procesā ar pircēju:
- Ar pierādījumu par pirkuma piegādi pircējam, proti, ar preces piegādes izsekošanas numuru tiešsaistē internetā.
- Ar dokumentiem, kas sniedz informāciju par preces aprakstu interneta veikalā.
- Ar dokumentiem, kas pierāda, ka pircējam tika atdota nauda, ja prece tika atgriezta.
- Ar dokumentiem, kas pierāda, ka pircējs saņēma citu preci atgrieztās preces vietā.
- Ar dokumentiem, kas pierāda, ka pastāvēja kādas īpašas vienošanās starp pircēju un tirgotāju, laikā kad tirgotājs noformēja pircējam pirkumu.
- Ar dokumentiem kas sniedz informāciju par preces atdošanas noteikumiem interneta veikalā.
Kā banka palīdz pircējam, ja viņam rodas problēmas iepērkoties ar karti interneta veikalā? Pircējs var doties uz savu banku, kas viņam izsniegusi karti un iesniegt tur pretenziju ar lūgumu atcelt maksājumu, ja nav saņemta prece, ja saņemta bojāta prece, ja saņemta prece, kas neatbilst aprakstam, ja ir nozagta karte un ar to ir veikti pirkumi. Piemēram, DNB bankas mājas lapas sadaļā Droša norēķinu karšu lietošana ir teikts, ka:
- Samaksāto naudu pircējs var atgūt, ja banka pretenziju atzīst par pamatotu.
- Parasti banka strīdu, kas saistīts ar iepirkšanos interneta veikalā izskata 10 dienu laikā.
- Tomēr atsevišķos gadījumos, ja visa darījumu dokumentācija ir jāpieprasa no tirgotāja šis laiks var būt līdz 2 - 3 mēnešiem.
Un tagad konkrētāk par PayPal maksājumu sistēmas veidiem, ko var izveidot savā interneta veikalā:
- Paypal maksājumu sistēma "Standard" ļauj pircējam droši maksāt ar karti interneta veikalā. Par maksājumu sistēmas izveidošanu savā interneta veikalā tev nekas nav jāmaksā. Pēc tam nav arī nekādu mēneša maksu, kas būtu jāmaksā. Vienīgais par, ko tev kā tirgotājam būs PayPal jāmaksā, tad tā ir komisijas nauda par katru pirkumu. Komisijas nauda par vienu pirkumu ir no 1,9% līdz 3,4% + 0,35 EUR. Lai pircējs varētu iepirkties tavā interneta veikalā, tad viņam PayPal interneta vietnē nav jāizveido savs konts.
- Sarežģītāka PayPal maksājumu sistēma ir "Express Checkout". Visi tie paši bezmaksas nosacījumi, kas pie "Standard", kā arī tikpat liela komisija par vienu pirkumu. Vienīgais, kas ir savādāk, tad šoreiz tirgotājam ir nepieciešams arī konts bankā, kas ļauj apstrādāt kredītkartes tiešsaistē. Lai pircējs varētu iepirkties tavā interneta veikalā, tad viņam PayPal interneta vietnē šoreiz ir jāizveido savs konts.
- Vēl viena PayPal maksājuma sistēma "Email Payments" Šī sistēma darbojas tā, ka tu nosūti rēķinu savam pircējam par pirkumu uz viņa e - pastu caur PayPal interneta vietni un pircējs var droši norēķināties par pirkumu ar bankas karti. Arī šinī gadījumā darbojas visi tie paši bezmaksas nosacījumi, kā arī komisija par vienu pirkumu ir tikpat liela. Vienīgais, kas ir savādāk, tad šoreiz tev kā tirgotājam nav vajadzīga interneta vietne (interneta veikals, interneta mājas lapa). Arī pircējam konts PayPal interneta vietnē nav nepieciešams.
- Apskati visu trīs PayPal maksājumu sistēmu salīdzinošo tabulu Compare our payment solutions.
- Lai tu zinātu, kā savā interneta veikalā var ievietot PayPal logo zīmi, tad tev ir jādodas uz mājas lapas sadaļu Online Logo Center.
- Savukārt Paypal informācija tirgotājiem par drošību internetā ir pieejama mājas lapas sadaļā Security for Merchants.
- Visa informācija interneta vietnē www.paypal.com ir pieejama arī krievu valodā, ja ir grūtības ar angļu valodu un, ja saprot labi krievu valodu.
! Nākamais raksts par sūtījumu (no valstīm, kas ir ārpus Eiropas Savienības) atmuitošanas procesu un nodokļu nomaksu Latvijā.
2 komentāri:
Labs raksts, paypal mūsdienās ir viens no populārākajiem apmaksas veidiem internetā.
Jā jums taisnība par popularitāti.Pircēji tam uzticas, tāpēc tik populārs.
Ierakstīt komentāru