trešdiena, 2011. gada 14. septembris

Izstrādā biznesa un mārketinga plānu, tad tu zināsi kā vadīt savu uzņēmumu!

Foto: Wikimedia Commons / Bing Cherries

Viens no taviem pirmajiem uzdevumiem būs uzrakstīt biznesa plānu. Kāpēc?: 
  • Tāpēc, ka vissvarīgākā tava biznesa plāna mērķauditorija esi tu pats. Šī ir iespēja, kad vari noskaidrot visus faktorus, kas ietekmēs tavu biznesu un pārbaudīt savus pieņēmumus par savas biznesa idejas jeb produkta vai pakalpojuma nepieciešamību klientam. Otra svarīgākā tava biznesa plāna mērķauditorija ir potenciālais finansētājs (tas kuram tu prasīsi naudu, ja protams prasīsi). Ar savu biznesa plānu tev potenciālajā finansētājā ir jārada interese. 
  • Bet nenonāc situācijā, kad velti pārāk ilgu laiku biznesa plānam un ieslīgsti sīkumos. Un tikpat svarīgi, lai tavs uzrakstītais biznesa plāns pēc tam netiek ielikts pašā tālākajā rakstāmgalda atvilktnes stūrī. Kāpēc? Tāpēc, ka gandrīz pēc uzrakstīšanas tas jau būs novecojis un tajā būs jāveic izmaiņas, lai nepārtraukti pielāgotos savu klientu un tirgus izmaiņām.     

! Lietderīgi ir izprast, ko domā finansētājs, kad tu prasi viņam naudu. Un viņa domu gājiens ir sekojošs:
  • Vai tu spēsi veikt šo darbu? (Tavs izskats + Tava pieredze + Tavas, kā cilvēka priekšrocības un trūkumi + Tavas spējas atbildēt uz finansētāja dažādiem "un, kas notiks, ja ..." jautājumiem).  
  • Vai biznesa ideja kopumā modina manī interesi? (Ar ko tava biznesa ideja jeb produkts vai pakalpojums atšķiras no citiem. Nu, piemēram, finansētāju būs grūti pārliecināt par vēl viena logu tīrīšanas biznesa finansēšanu. Bet, ja tu kādreiz biji alpīnists un tagad esi vienīgais cilvēks pilsētā, kurš specializējas augstceltņu apkalpošanā, tad tu vari ieinteresēt finansētāju).  
  • Vai tu spēj mani pārliecināt, ka es jebkad atkal ieraudzīšu savu naudu? (Tāpēc tev ir jābūt drošam, ka tavi aprēķini biznesa plānā ir pareizi). 
Viss iepriekš uzrakstītais (nu protams ne jau pilnīgi viss vārds vārdā) no Kespiana Vudsa  grāmatas "No zīles līdz ozolam" 7. nodaļas "Ideju pārvēršana  biznesa plānā". 

! Latvijā Jauno uzņēmēju centrs piedāvā Izveidot savu biznesa plānu (ļoti labs). Biznesa plāna sastāvdaļas ir - Mans tirgus un mani klienti, Mārketings, reklāma un pārdošana, Uzņēmuma forma un dibināšana, Cenu noteikšana, Uzņēmuma finanses, Uzņēmuma stipro un vājo pušu analīze u.c. tikpat svarīgas nodaļas. Vēl Jauno uzņēmēju centrs piedāvā Iespēju pieteikties uz individuālām konsultācijām, bet pirms tam jāpiedalās ievadseminārā (Ievadseminārs un konsultācijas tiek piedāvātas bez maksas). Ievadseminārā tiek sniegta informācija par Jauno uzņēmēju centra piedāvātajiem pakalpojumiem, un ir pirmā saruna par to, ko nozīmē būt par uzņēmēju un, ko nozīmē spert pirmos soļus biznesa pasaulē. Vairāk informācijas par pašu Jauno uzņēmēju centru .


! ALTUM ir Hipotēku bankas struktūrvienība, kas dod kredītus uzņēmējiem (aizdevumi dzīvotspējīgiem un perspektīviem projektiem, kurus komercbankas nefinansē nepietiekama ķīlas nodrošinājuma  un citu projekta risku dēļ) piedāvā Palīgmateriālu biznesa uzsākšanai un Naudas plūsmas paraugu (vērtīgs). 

! Ekonomiskā situācija Latvijā ietekmē jebkuru uzņēmumu, tāpēc uzņēmējam ir jāzina šī situācija, lai varētu izdarīt tālredzīgus secinājumus sava biznesa plānošanā un vadībā. Tāpēc ir vērts ielūkoties:
  1. Latvijas Bankas izveidotajā interneta mājas lapā Makroekonomika.lv (sarežģīti).
  2. Statistikas pārvaldes mājas lapā Latvijas statistika (vieni cipari).
  3. Latvijas Ekonomikas apskati, ko piedāvā Nordea banka. Izvēlies no daudzajām publikācijām ekonomikas apskatus (nav slikti).
  4. Regulāros Swedbank pētījumus ekonomikas un finanšu jomās (vērtīgi).
  5. SEB Bankas Biznesa vides apskati - apskats atspoguļo Latvijas uzņēmēju viedokļu un noskaņojuma izmaiņas attiecībā uz uzņēmuma un uzņēmējdarbības stāvokli valstī (vērtīgi).  
  6. Ir vērts izlasīt rakstu par to, Kā lasīt apskatus - par ekonomiskajiem apskatiem saprotamā valodā (var iztikt).       
Mārketings - pircēju pieprasījuma pēc kompānijas precēm (pakalpojumiem) noskaidrošana ... un apmierināšana.    
    Grāmatā "Kā veidot mārketingu" (autors Deivs Patens) paustās atziņas:
    • Zināšanas mārketingā ir ļoti svarīgas, lai gūtu peļņu.
    • Lielākos panākumus gūst tie uzņēmēji, kuri spēj precīzi noteikt savu mērķauditoriju (tie, kas būs tava produkta vai pakalpojuma pircēji) un pārdot savu produktu (vai pakalpojumu) priekšrocības, nevis mēģina sacensties cenu politikā ar "lielajiem zēniem" (domātas lielās kompānijas).
    • Uzņēmējam ir svarīgi apzināties, ka produkts (pakalpojums) tiek pirkts tāpēc, ka tas pircējam var kaut ko dot, jo pircējus interesē ieguvumi. Piemēram, tūrisma firma netirgo brīvdienu ceļojumu paketi, tūrisma firma pārdod atpūtu, relaksāciju, sapņus un romantiku. Tāpēc labam mārketinga speciālistam vienmēr būtu jāpatur prātā "Kas tajā visā ir noderīgs man? ". Un, ja mārketinga speciālists var rast atbildi uz šo jautājumu no potenciālā klienta skata punkta, tad panākumi būs. 
    • Vissvarīgākais mārketingā ir noteikt savu klientu (jeb mērķauditoriju). Bez klientiem, kuriem ir nepieciešams tavs produkts, tev nebūs biznesa. Lielāko daļu sava darba laika tev būs jāpavada domājot par to, kas ir vajadzīgs tavam klientam, kā vislabāk sasniegt savu klientu, meklējot jaunus klientus un domājot par jauniem produktiem.         
    Izmanto vērtīgo Mārketinga plāna sagatavi Nr. 1(Plāns, Rīcība) un Mārketinga plāna sagatavi Nr. 2. Šīs mārketinga plāna sagataves var izmantot, lai izveidotu sava uzņēmuma mārketinga plānu.
             
      ! Savukārt mājas lapā http://www.emulators.lv ir Vērtīgi raksti par mārketingu un cita noderīga informācija. "... ja jums ir prece vai pakalpojums, tad par to virzīšanu (IELIKŠANU CILVĒKU PRĀTOS) ir jādomā patstāvīgi, patstāvīgi ir jāatvēl resursi - laiks, darbs, nauda, prāts ..." - citāts no šīs mājas lapas raksta "Racionāla pieeja patērētāju prāta pārņemšanā".

      Reklāmas likums un Negodīgas komercprakses aizlieguma likums.

      ! TNS Latvia ir pētījumu aģentūra Latvijā, kas veic mārketinga pētījumus, sociālos pētījumus (politika, ekonomika). Mājas lapas labajā pusē zem virsraksta "Tavs neredzamais sabiedrotais" ir pieejami dažādu pētījumu rezultāti (jo lielāku skaitli izvēlēsies, jo jaunāki pētījumi). Informācija šajos pētījumos ir vērtīga.


      ! Vērtīga interneta vietne ir http://www.quickmba.com, jo tajā ir dota plaša informācija par Uzņēmējdarbību (+ biznesa plāna sagatave, ko var sev izmantot), Finansēm, Mārketingu (+ mārketinga plāna sagatave, ko var sev izmantot), Stratēģijām (+ SVID analīze), Ekonomiku u.c. tikpat svarīgām un interesantām lietām, kas noder uzsākot savu biznesu. Tiesa viss ir angļu valodā.

      ! Nākamais raksts būs par pārdošanas cenas noteikšanu produktam un riska mazināšanas veidiem uzņēmumā.     

      1 komentārs:

      Anonymous teica...

      Es nebiju pārliecināta par likumīga aizdevēja saņemšanu tiešsaistē. Bet, kad vairs nevarēju segt parādu, mans dēls gulēja slimnīcas gultā, lai veiktu operāciju, kas prasīja milzīgu naudas summu, un man vajadzēja arī nedaudz naudas, lai pārfinansētu un iegūtu labu. home.es meklēju palīdzību pie draugiem un, kad vairs nebija nekādu cerību, nolēmu meklēt kredītu internetā un atradu LAPO MICRO FINANCE ar 2% procentu likmi un uzreiz piemēroju savus datus, kā norādīts. 48 stundu laikā pēc mana pieteikuma saņemšanas viņi piešķīra manu aizdevuma summu bez slēptām izmaksām, un es varēju parūpēties par sava dēla medicīnas rēķiniem, atjaunot īres rēķinu un nomaksāt parādu. Ieteikšu ikvienam aizdevuma meklētājam sazināties ar LAPO MOCRO FINANCE ar ( lapofunding960@gmail.com ).
      Whatsapp +447883183014