svētdiena, 2011. gada 26. jūnijs

Kā bija veidot savu blogu ar Google Blogger?

Foto: Wikimedia Commons / Cmglee

Un tagad es pastāstīšu, kā man gāja veidojot savu blogu ar Google Blogger. Uzreiz varu pateikt, ka tas nebija nekas sarežģīts. Viss iztulkots latviski. Lai Blogger latviskajam variantam piekļūtu, tadhttp://www.blogger.com/start?hl=lv. Nu varbūt vienīgi varu atzīties, ka no sākuma es nesapratu vairākas lietas, kā tās darbojas, proti, uzrakstīto rakstu pareiza publicēšana internetā. Labā ziņa ir tā, ka tu visu laiku vari izmēģināt dažādus variantus, skatīties kā tas izskatīsies no tavu lasītāju puses. Ja nepatīk, tad var visu izdzēst un veidot no jauna. Pirms tu kaut ko publicē saviem lasītājiem, tu to vari vispirms priekšskatīt un ja liekas, ka būs labi, tad arī publicēt. Arī publicētu ziņu tu vari pārveidot, ja domā, ka tā būs labāk. Ar laiku es sapratu, ka viss ir saprotami un pat vienkārši. Bet pats galvenais, ka tas ir par brīvu un tev ne par ko nav jāmaksā.  

Un tagad par visu pēc kārtas:
  • Ja ir interese, tad apskaties un izmēģini bloga mājas lapas iespējamo izskatu pirms izej cauri trim soļiem. To var izdarīt, ja ej uz Blogger veidņu noformētājs vai klikšķini pirmajā, galvenajā Blogger lapā uz "Izmēģiniet veidņu noformētāju". Varēsi apskatīties dažādas veidnes jeb šablonus, fona krāsas, virsrakstus, burtu veidus u.c. izskata iespējas. Bet visas bloga izskata izveidošanas iespējas būs pieejamas tikai ejot cauri trim soļiem.  
  • Kad būsi izgājis cauri trim soļiem un zināsi kāds būs tava bloga lapas izskats (krāsas, burti, rakstu izkārtojums utt), kāds būs bloga virsraksts, kā arī vai būs http://tavsbloganosaukums.blogspot.com vai tomēr http://www.tavsbloganosaukums.com (ja šāds, tad tas tev maksās apmēram 10 Ls gadā), tad tev to piedāvās apstiprināt, lai tagad jau visi to var apskatīties un lasīt internetā. Nākamajā dienā ierakstot Google meklētājā http://tavsbloganosaukums.blogspot.com (par http://www.tavsbloganosaukums.com nezinu teikt) tas pārādīsies Googlē. Ja tajā pašā dienā Google meklētājā ierakstīsi http://tavsbloganosaukums.blogspot.com, tad Google tev atbildēs, ka tādas lapas nav. Tāpēc ir mazliet jāpaciešas. Tikai viena diena. 
  • Tu rakstīsi un publicēsi savus rakstus un noteikti gribēsi uzzināt, kas ir tie, kas tos lasa un no kurienes viņi ir. Labā ziņa ir tāda, ka tev būs pieejami statistikas dati par savu auditoriju (pašlaik, diena, mēnesis, pa visu periodu). Tu uzzināsi no kādām valstīm viņi ir, cik daudz viņu ir, kādi raksti viņus interesē, kādi atslēgvārdi tiek meklēti utt. Tas viss sadaļā "Statistika"
  • Tu varēsi arī noteikt dažādus ierobežojumus un atļaujas attiecībā uz komentāriem savā bloga lapā, proti, vai tu tos ļausi publicēt uzreiz vai tomēr pirms publicēšanas tos izlasīsi un, ja nepatiks, tad izdzēsīsi. Tas viss būs tavā ziņā. Tas viss sadaļā "Komentāri". 
  • Tāpat tu varēsi noteikt vai visi varēs lasīt tavu blogu vai tomēr uzliksi kādus ierobežojumus. Tas būs tavā ziņā, kā izmantot un ko izmantot no sadaļas "Iestatījumi" iespējām. Iespējas ir gana plašas. 
  • Sadaļā "Noformējums" tu redzēsi savas bloga lapas elementus (galvenos un sīkrīkus) un to izkārtojumu. Arī noformējumu tu varēsi mainīt cik bieži vien gribēsi, ja būs tāda vēlēšanās. 
  • Par sava bloga lapas drošību tev nav jāuztraucas, jo tā ir droša. Par to rūpējas Google. 
  • Rakstīt rakstus ir viegli. Nekādas problēmas nesagādā arī ievietot attēlus vai ievietot interneta saites (www.....) uz citām interneta mājas lapām.
  • Piemēram, ja gribēsi savā bloga lapā ievietot Google Tulkotāju, tad interneta vietnē Google web elements/Translate  tev vispirms palūgs nokopēt koda fragmentu (Skaties "Copy and paste this code snippet into your  webpage") un pēc tam tev būs jāielīmē nokopētais koda fragments savā bloga mājas lapā. Lai tu to varētu ielīmēt savā blogā, tad ej uz sadaļu "Noformējums" un izdomā, kurā lapas daļā Google Tulkotāju ievietosi. Kad esi izdomājis, tad klikšķini uz "Pievienot Sīkrīku" un izvēlies sīkrīku "HTML / JavaScript" un ielīmē tajā koda fragmentu un pēc tam klišķini uz "Saglabāt". Un pēc tam vari apskatīties, kā Google Tulkotājs izskatās no tava bloga lasītāju puses. Ja nepatīk, tad dzēs laukā un liec citā vietā. Īstenībā ļoti vienkārši. Sīkrīkus tu vari stumdīt uz priekšu un atpakaļ, lai vari izvēlēties tiem labāko vietu.
  • Un tagad par Google AdSense piedāvāto iespēju savā blogā ievietot Google reklāmas. Vispirms savā blogā klikšķini uz "Mans konts" (man tas ir augšējā labajā stūrī) un, kad tas atvērsies, tad klikšķini uz AdSense vai arī ej uz: Google AdSense. Tad tev pieprasīs reģistrēties un vēl šādu tādu informāciju, kas ir jāieraksta. Tad tev palūgs izlasīt visus noteikumus, kas attiecas uz AdSense, lai tev pašam nerodas pēc tam problēmas. Bet vislielāko vērību pievērs savai adresei. Raksti to tā kā ir dots Google AdSense paraugā. Man pašai radās problēmas un četras reizes atnāca vēstule, kurā bija rakstīts, ka nevaram pagaidām apstiprināt jūsu dalību AdSense programmā, jo jūsu adrese ir nekorekta. Lieta tāda, ka es dzīvoju privātā mājā lauka vidū un nav man tur ne ielas, ne dzīvokļa numura. Tāpēc es vienā forumā prasīju palīdzību un man ieteica pievienot trūkstošos ciparus. Lūk kāda izskatījās mana adrese pēc cipara 1 pievienošanas: 
          1 Mans mājas nosaukums                                            
           Mans pagasta nosaukums 1
           Mans novada nosaukums
           LV - 1111
  • Un ziniet sanāca man ar to adresi, jo pēc tam atnāca vēstule, ka es esmu apstiprināta dalībai AdSense programmā. Un vēl aizmirsu pateikt, ka pirms AdSense ir jāizveido savs e - pasts Google Gmail pakalpojumā. Apstiprinājuma vēstulē bija arī instrukcija, kā soli pa solim ir jāizveido reklāmu izskats, kur tām blogā vislabāk vajadzētu atrasties. Un, kad tā izgāji visam cauri soli pa solim, tad pašās beigās tika ģenerēts reklāmas kods (vārdu, burtu un dažādu zīmju apkopojums), ko vajadzēja nokopēt un ielīmēt sīkrīkā "HTML / JavaScript". Un vēl Google iesaka šo uzģenerēto kodu saglabāt arī atsevišķi, piemēram, kādā savā dokumentu mapē.  
  • Un tagad par AdSense būtību. Piemēram, cilvēks ienāk tava bloga mājas lapā un lasa dažādus rakstus. Bet tad viņam liekas interesanta kāda no reklāmām un viņš klikšķina uz tās un sāk studēt, ko tādu labu viņam mēģina piedāvāt vai piesolīt. Bet tev Google pateicībā par to, ka cilvēku šī reklāma ir ieinteresējusi samaksā. Tiesa tie ir santīmi. Nu bet santīms pie santīma un jau lats. Bet laikam tiem klikšķiem arī jābūt gana daudziem, lai arī tie santīmi būtu. Bet es varu arī kļūdīties, jo īsti nezinu un nesaprotu to sistēmu. Ja kāds ir zinošāks, tad droši var mani labot vai papildināt. Jā un vēl pats uz šīm reklāmām klikšķināt nevar, to Google ātri atklāj un tad tevi un tavu mājas lapu soda.  
  • Bet tagad par "spied šeit", "skaties šeit" vai "lasi šeit". Tādas kombinācijas teikumā labāk neiekļaut, ja veido atsauces uz kādu citu rakstu internetā vai uz kādu citu interneta mājas lapu, jo Googles meklētājprogramma tādus tavus rakstus neatradīs un tu paliksi nepamanīts. Tāpēc, ja tu raksti teikumu un tajā ievieto atsauci uz citu rakstu, tad teikuma konstrukcijai ar atsauci vajadzētu būt sekojošai"Šeit iekļauts arī īss klēpjdatoru specifikāciju kontrolsaraksts, ko var izdrukāt un paņemt līdzi". Un tad, lai bloga lasītājam noklikšķinot uz teikuma frāzes "klēpjdatoru specifikāciju kontrolsaraksts" atveras cits raksts un raksta virsraksts ir "Klēpjdatoru specifikāciju kontrolsaraksts". Tā ir pareizi. Tā tam ir jābūt, jo tas patīk Google meklētājprogrammai. Es ceru, ka domu var saprast, ko es gribu pateikt. Atklāti runājot man pašai bija grūti saprast, ko pati Google bija uzrakstījusi par šo jautājumu. It kā latviski, bet vienalga smadzenes varēja izmežģīt. 
  • Labs Googles pakalpojums, ko var izmantot ir DoubleClick Ad Planner. Kā šis pakalpojums darbojas, nu piemēram, ierakstot lodziņā "Vietnes datu skatīšana" adresi www.ss.lv var uzzināt kāds ir šīs lapas apmeklētāju skaits u.c. interesantu un svarīgu informāciju. Lūk kādi ir vietnes www.ss.lv rezultāti (cik daudzi apmeklē šo interneta vietni, cik ilgu laiku apmeklētāji pavada šajā interneta vietnē, kādus atslēgvārdus  lieto, kāds ir apmeklētāju vecums, dzimums, izglītība, ienākumi utt.), ko vari apskatīties: Site Profile. Tik detalizēta informācija nav par visām interneta vietnēm. Ir vietnes par kurām netiek dota informācija un Google saka, ka tādas vietnes nav. Tas varētu būt saistīts ar apmeklētāju skaitu, proti, ka tikai pie noteikta skaita Google sāk rādīt šos datus. Varbūt ir arī vēl kādi citi kritēriji es nezinu. Nemāku teikt.
  • Un vēl man liekas, ka tas ir ļoti svarīgi, proti, daudz, kas no iepriekš aprakstītajiem Google pakalpojumiem ir jau iztulkoti latviešu valodā, bet tik pat daudzi ir tikai angļu valodā (piemēram vēstule, kas jums atnāks par AdSense būs angļu valodā. Arī jūsu AdSense konts būs angļu valodā.) vai kādā citā svešvalodā. Man šajā situācijā ļoti palīdz tas, ka mana interneta pārlūkprogramma ir Google Chrome un es esmu tajā iestatījusi interneta lapu, kas nav latviešu valodā, automātisku tulkošanu. Ārkārtīgi parocīgs pakalpojums. Ja arī tevi interesē lapas automātiska tulkošana latviešu valodā, tad skaties: Google Chrome Palīdzība / Tulkošanas joslas izmantošana.
  • Un vēl kāda svarīga lieta, par kuru es gribēju pastāstīt. Piemēram, tu savā interneta mājas lapā publicē rakstus par zemeņu audzēšanu Latvijā, par zemeņu ražas novākšanu, par ievārījumu gatavošanu un par ogu sasaldēšanu ziemai. Un tu savos rakstos ievieto interneta saites (www. .....) uz citām interneta mājas lapām, kurās arī ir rakstīts par zemeņu audzēšanu, nu piemēram, kā tas notiek Somijā vai Norvēģijā. Tāpat tu savos rakstos ievieto interneta saiti (www. ...) uz zemeņu audzētāju asociācijas mājas lapu, kuras biedrs tu esi. Tāda interneta saišu ( www. .. ) izvietošana pozitīvi ietekmē tavas mājas lapas reitingu Google meklētājprogrammā. Protams, vēl labāk, ja tavos rakstos pieminētajās interneta mājas lapās arī ir ievietota tavas mājas lapas interneta saite. 
  • Tomēr tev ir jābūt uzmanīgam, kad tu savos rakstos ievieto interneta saites (www. ...) uz citām mājas lapām, jo notiek arī  negodīga manipulēšana ar mājas lapu pozīciju paaugstināšanu Google meklēšanas programmā. Un kad Google atklāj šādu krāpšanos ar mājas lapu, tad mājas lapa tiek sodīta. Tāpēc pārliecināties par mājas lapas kvalitāti un par to vai tā nav sodīta, var, ja lejupielādē Google Toolbar. Google Toolbar sader kopā tikai ar interneta pārlūkprogrammu Mozilla Firefox vai Internet Explorer. Un tad atverot vienalga kuru mājas lapu, PageRank (kas ir neliels taisnstūrītis uz Google Toolbar) lauciņā parādās mājas lapas pozīcija Google meklēšanas programmā:
1.    Ja PageRank taisnstūrītis ir pelēkā krāsā, tad lapa ir sodīta un uz tādu lapā atsauces interneta saišu (www. ...) veidā labāk neveidot.
2.      Ja PageRank taisnstūrītis ir baltā krāsā, tad lapa vēl vienkārši nav populāra,
3.      Ja daļa no PageRank taisnstūrīša ir baltā krāsā, bet otra daļa zaļā, tad lapa ir populāra. Jo vairāk zaļā, jo lapa populārāka.         

  • Vēl kāds veids, kā tikt pie PageRank taisnstūrīsa un pie citām interesantām lietām. Ja tava Interneta pārlūkprogramma ir Mozilla Firefox, tad ir iespējams tikt pie dažādiem tās Papildinājumiem jeb tos sauc arī par Add-Ons. Pārsvarā visi papildinājumi ir par brīvu, bet ir arī tādi par kuriem prasa nelielu ziedojumu. Ja tev gadījumā papildinājums nepatīk, tad ir viegli tikt no tā vaļā, jo jāizvēlas lapas augšā: Rīki - Papildinājumi - Atinstalēt. Es sev izvēlējos šādus papildinājumus:
  1. PageRank, lai es varu apskatīties manis interesējošās mājas lapas pozīciju Google meklēšanas programmā.
  2. Flagfox, lai es varu redzēt uz kādas valsts servera (īpaša datora) attiecīgā mājas lapa vai interneta veikals ir izvietots.

      Nākamais raksts par ko gribu rakstīt ir grāmatvedība. Oi Oi, kas par tēmu.         



      6 komentāri:

      Anonīms teica...

      Par google adsense reklamām. Man ir vairaki šadi blogi - gan latviesu, gan krievu valodaa. Nu jau apmeram 6 meneshus. Un arvien pievienoju jaunu. Ta nav taisniba,ka klikškis dod tikai 0,03 santimus. Jā, dažreiz tas ir pat 0.03 euro centi, bet visbiezhak tie ir ap 0.10- 0.16 un diezgan bieži 0.20-0.30 un pat 0.50 un o.80 euro centi. Kāpēc tā var būt? Tāpēc, ka latviski un krieviski lasa cilvēki ne tikai Latvijā, bet reklāma arzemēs parādās cita un tā ir daudz dārgāka konkurences dēļ. Šo tēmu esmu pētījusi diezgan labi un pētu joprojām. Nopelnījusi neesmu diži daudz, bet ar katru mēnesi peļņa palielinās un tagad vidēji nedēļas peļņa ir gan niecīga - apm. nieka 7-10 euro, bet tā aug :).Izskatās, ka nupat nemshu laukaa savus pirmso 100 euro :).

      free patterns teica...

      Paldies par vērtīgo informāciju.

      Anonīms teica...

      Ļoti noderēja.

      free patterns teica...

      Nu jau pa šo laiku Google ir daudz ko pati mainījusi, gan Blogger, gan AdSense un citus pakalpojumus - uzlabojusi, vienkāršojusi utt. Ja godīgi man pašai personīgi patika kā bija iepriekš un daudz kas no jaunā burtiski kaitina. Piemēram, pie Blogger jaunā izskata (+ vēl vesela kaudze ar uzmācīgām reklāmām) no manas puses es ilgi nevarēju pierast.

      Unknown teica...

      Kredīts uzņēmumiem tavam biznesam no draudzīgākas kompānijas Latvijā! https://www.cityfinances.lv/kredits-uznemumiem/

      Anonymous teica...

      Sveiki visiem, mani ir samelojuši tik daudzi uzņēmumi, kuri apgalvoja, ka ir īstie aizdevēji, taču visi mani centieni ir bijuši veltīgi, es esmu zaudējis vairāk nekā 3500 eiro viltus aizdevējiem, kuriem apgalvo, ka nav tādi, kādi viņi ir. Līdz brīdim, kad mans draugs iepazīstināja mani ar pareizo aizdevēju, ar kuru es sazinājos, un es veiksmīgi saņēmu no viņiem aizdevumu tikai 48 stundu laikā, es ieteiktu ikvienam, kurš meklē aizdevumu, nebaidoties sazināties ar viņiem pa e -pastu: lapofunding960@gmail.com
      Whatsapp +447883183014